" Jak wygrać na rynku GASTRO?  Szanse, wyzwania, współpraca."
W dniach 17-19.09.2024 r. zapraszamy do WARSAW PTAK EXPO - to będzie dobry czas na dyskusję z wybitnymi ekspertami. Zapraszamy na 3-dniowe debaty o dziedzictwie kulinarnym, wyzwaniach w lokalach, przyszłości - gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy?

Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej wspiera targi Sweet Tech Expo.

Francja była, jest i pewnie jeszcze długo będzie wyznacznikiem trendów w gastronomii.
W Polsce mamy bogatą tradycję kulinarną i warto ją pielęgnować, aby nie zatracić naszych polskich korzeni. Na rynku gastronomicznym jest miejsce na różnorodność i wielość. Warto wspierać tworzenie szlaków kulinarnych i kontynuować nasze dziedzictwo.

Gastronomia w Polsce już nie raczkuje, jest dobrze ukształtowana i to jest czas na to, żeby rozwijać ją jak każdy inny biznes - z otwartym excelem - trzeba liczyć wszystkie koszty, także straty i analizować oferty konkurencyjnych dostawców, śledzić trendy i nie dać się zwariować chwilowym modom. Należy pamiętać, że najdroższy posiłek to ten, który jemy "niezależnie od jego ceny" w pustym lokalu. Dlatego warto zadbać o marketing dopasowany do lokalu, potencjalnych gości, zaś menu przygotować tak, aby ograniczyć straty. Wszystko powinno być spójne, autentyczne i nawiązywać do miejsca - tylko tak można budować markę. Marka to ludzie, a zatem należy regularnie szkolić personel do zmieniających się warunków i dbać o to, aby pracownicy identyfikowali się z miejscem, w którym pracują. Lokale gastronomiczne to żywe organizmu - tutaj nic nie stoi w miejscu. Co i rusz trzeba się mierzyć z nowymi wyzwaniami, zatem nie ma co wywarzać otwartych drzwi i warto korzystać z consultingu czy networkingu - po to żeby iść do przodu, a problemy zostawiać za sobą.

Transformacja energetyczna to istotny temat na obecne czasy i nie warto go lekceważyć. Czy konkursy kulinarne, festiwale, odznaczenia dla restauracji, restauratorów budują prestiż? Przyszłość w gastronomii to niewątpliwie różnorodność - także w odniesieniu do jakości produktu, jakości obsługi, niekonwencjonalnych oferty i rozwiązań. Jak budować ofertę lokalu, aby była uszyta na miarę potencjalnych gości, jak i czym ich przyciągać - czy i gdzie jest granica różnorodności? A może jednak minimalizm?

Jako Izba chcemy włączać do dyskusji o gastronomii także temat wina, które towarzyszy nie tylko daniom, ale i ważnym wydarzeniom w życiu człowieka. Dla restauratora to także dodatkowe pieniądze, gdyż goście, którzy delektują się winem zostaną w lokalu dłużej. Dlatego warto zadbać o edukację winną - mnogość winnych regionów, szczepów, ale i metod produkcji powoduje, że wino jest trudne, ale przez to bardzo ekskluzywne. Dlaczego organizując imprezę urodzinową osobno kupujemy tort i osobno wino musujące do toastu? W Polsce nastał czas na mówienie o kulturze spożywania alkoholu - jesteśmy zapracowani i nie możemy sobie pozwolić na to, aby się upijać.

Szczegółowy harmonogram DEBAT na targach Sweet Tech znajduje się tutaj:  https://warsawsweettech.com/wydarzenia

hasztag#silnagastronomia  

Izba przygotowała dla Członków specjalne Zaproszenia VIP, które można wygenerować wpisując swoje Imię i Nazwisko oraz e-mail pod linkiem:
https://warsawsweettech.com//generator-wystawcow
Jako Firmę Zapraszającą TRZEBA wpisać: Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej

Pakiet VIP obejmuje:
-
bezpłatny wstęp na teren targów dedykowanym wejściem VIP
- obsługę consierge’a podczas trwania targów
- catering w strefie VIP ROOM
- bezpłatny udział we konferencjach branżowych.

Harmonogram DEBAT w formacie .pdf do pobrania poniżej:

POBIERZ

Harmonogram DEBAT w formacie .jpg poniżej: