Media o krachu w gastronomii

Media o krachu w gastronomii

Media nareszcie zaczęły dostrzegać PROBLEM GASTRONOMII, o którym IGGP mówi, pisze i apeluje do Rządu i Sejmu od grudnia 2021 r., kiedy było już wiadomo, że nie będzie kolejnego lockdownu…

Jak przewidywała IGGP sytuacja w gastronomii nie wygląda różowo, wbrew informacjom rządu i GUS z 31 października 2022 r.

Czołowe media piszą nareszcie o dramatycznej sytuacji w branży gastronomicznej, a zwłaszcza fast foodach. Jako pierwszy analizę danych Proxi.cloud przedstawił dziennik „Rzeczpospolita”, z której wynika, że „w ponad 1 tys. największych lokali fast food od kwietnia do października wynika, że tylko Subway zanotował wzrost liczby wizyt, i to jedynie o 1,5 proc. Pozostali, jak McDonald’s, Burger King czy KFC, tracą od 2,6 do 21,1 proc.”. W analizie Proxi.cloud i UCE Research wzięło udział ponad 570 tys. konsumentów i zauważono, że nawet rezygnują oni z tanich lokali. Oczywiście, nie świadczy to o spadku obrotów, ale może wiązać się z tym, że klienci częściej zamawiają z dowozem.Polacy szukają oszczędności i aż 50 % ankietowanych wskazuje na redukcję wydatków konsumpcyjnych.

Największy spadek liczby unikalnych klientów zauważono w McDonald’s, który tak skomentował wyniki badań:

Nie jesteśmy w stanie skomentować tych wyników, nie znając ich i zastosowanej metodologii. Nasze wewnętrzne dane sprzedażowe pokazują, że osiągamy przyrost liczby transakcji w stosunku do poprzedniego roku – podaje biuro prasowe firmy. AmRest.

Dane skomentował również Jakub Pijanowski z firmy technologicznej Proxi.cloud – Spadki w tym segmencie mogą być związane ze zmniejszonym ruchem w galeriach handlowych. Ponadto widoczna jest zmiana nawyków konsumenckich. Możliwe jest też, że wzrosła sprzedaż z dowozem, co przełożyłoby się na dane. W porównaniu z konkurencją, McDonald’s ma najwięcej restauracji stacjonarnych, które mogą generować mniejszy ruch.

Dziennik „Rzeczpospolita” podkreśla, że są jednak sektory odporne na spowolnienie wskazując na Pizzerie. Tu wymieniono kilka walorów jakie posiada pizza – przystępna cena, łatwość w transporcie, nie traci walorów smakowych i zazwyczaj smakuje wszystkim.

Justyna Zagórska, analityk rynku HoReCa w firmie PMR i autorka raportu zaznaczyła, że „Wzrost cen jest i będzie w nadchodzących latach jednym z kluczowych wyzwań dla rynku HoReCa w Polsce”.

Link do Artykułu źródłowego w Rzeczpospolitej:

https://www.rp.pl/gastronomia/art37466701-krach-w-gastronomii-coraz-mniej-klientow-nawet-w-fast-foodach 

 Inne podobne publikacje:

https://wiadomosci.wp.pl/bo-zupa-byla-za-droga-6830676725996224a

https://www.money.pl/gospodarka/krach-w-gastronomii-klientow-traci-nawet-mcdonalds-6836977953495712a.html?utm_source=Instagram&utm_medium=social&utm_campaign=instamoney&utm_term=post&utm_content=money&fbclid=PAAaZefRhU4C90gmeiLKRKVx3ROlHL6elb1txPb2Z0W8VuM6SwyvB-qgFID8k

——————————–

Przypominamy jak wyglądały rozmowy podczas debaty w Sejmie – 12 września 2022 r., link poniżej:
 
 
Zobacz również wypowiedzi Restauratorów:
 
 
Informacje GUS z 31 października 2022 r.:

 

https://iggp.pl/aktualnosci/wzrost-przychodow-z-gastronomii-w-2021-roku

 

 

Udostępnij ten wpis