Media o krachu w gastronomii
Media nareszcie zaczęły dostrzegać PROBLEM GASTRONOMII, o którym IGGP mówi, pisze i apeluje do Rządu i Sejmu od grudnia 2021 r., kiedy było już wiadomo, że nie będzie kolejnego lockdownu...
Jak przewidywała IGGP sytuacja w gastronomii nie wygląda różowo, wbrew informacjom rządu i GUS z 31 października 2022 r.
Czołowe media piszą nareszcie o dramatycznej sytuacji w branży gastronomicznej, a zwłaszcza fast foodach. Jako pierwszy analizę danych Proxi.cloud przedstawił dziennik „Rzeczpospolita”, z której wynika, że "w ponad 1 tys. największych lokali fast food od kwietnia do października wynika, że tylko Subway zanotował wzrost liczby wizyt, i to jedynie o 1,5 proc. Pozostali, jak McDonald’s, Burger King czy KFC, tracą od 2,6 do 21,1 proc.". W analizie Proxi.cloud i UCE Research wzięło udział ponad 570 tys. konsumentów i zauważono, że nawet rezygnują oni z tanich lokali. Oczywiście, nie świadczy to o spadku obrotów, ale może wiązać się z tym, że klienci częściej zamawiają z dowozem.Polacy szukają oszczędności i aż 50 % ankietowanych wskazuje na redukcję wydatków konsumpcyjnych.
Największy spadek liczby unikalnych klientów zauważono w McDonald’s, który tak skomentował wyniki badań:
– Nie jesteśmy w stanie skomentować tych wyników, nie znając ich i zastosowanej metodologii. Nasze wewnętrzne dane sprzedażowe pokazują, że osiągamy przyrost liczby transakcji w stosunku do poprzedniego roku – podaje biuro prasowe firmy. AmRest.
Dane skomentował również Jakub Pijanowski z firmy technologicznej Proxi.cloud – Spadki w tym segmencie mogą być związane ze zmniejszonym ruchem w galeriach handlowych. Ponadto widoczna jest zmiana nawyków konsumenckich. Możliwe jest też, że wzrosła sprzedaż z dowozem, co przełożyłoby się na dane. W porównaniu z konkurencją, McDonald’s ma najwięcej restauracji stacjonarnych, które mogą generować mniejszy ruch.
Dziennik "Rzeczpospolita" podkreśla, że są jednak sektory odporne na spowolnienie wskazując na Pizzerie. Tu wymieniono kilka walorów jakie posiada pizza - przystępna cena, łatwość w transporcie, nie traci walorów smakowych i zazwyczaj smakuje wszystkim.
Justyna Zagórska, analityk rynku HoReCa w firmie PMR i autorka raportu zaznaczyła, że "Wzrost cen jest i będzie w nadchodzących latach jednym z kluczowych wyzwań dla rynku HoReCa w Polsce".
Link do Artykułu źródłowego w Rzeczpospolitej:
Inne podobne publikacje:
https://wiadomosci.wp.pl/bo-zupa-byla-za-droga-6830676725996224a
--------------------------------